Grupa docelowa
W szkoleniu mogą wziąć udział pedagodzy pracujący w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i innych.
Cele szkolenia:
- zapoznanie nauczycieli z definicją oraz rolą metod aktywizujących
- przedstawienie klasyfikacji metod aktywizujących procesy uczenia się
- przeprowadzenie metodą warsztatową wybranych metod aktywizujących
- uświadomienie korzyści płynących dla nauczycieli i uczniów ze stosowania ze stosowania metod aktywizujących
Korzyści dla uczestników:
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak powinna wyglądać sprawna komunikacja pomiędzy nauczycielem a uczniem, rozwiną umiejętności aktywnej postawy, rozbudzą kreatywność, przećwiczą swoje umiejętności metodyczno-dydaktyczne oraz odnajdą w sobie inspiracje i motywacje do nowych wyzwań.
Czas trwania warsztatów:
Szkolenie odbywać się będzie w ramach dwudniowego spotkania (8 godzin dydaktycznych).
Organizacja grupy:
Szkolenie przewidziane jest dla max 15 osób w grupie.
Program szkoleniowy:
I DZIEŃ
I. MODUŁ: Wstęp do pracy metodami aktywizującymi
- Rodzaje metod szkoleniowych i ich klasyfikacja.
- Ogólne zasady doboru metod szkoleniowych do grupy uczniów.
- Metody pasywne/ podające/ eksponujące. Przegląd i zastosowanie.
II MODUŁ: Przegląd, zastosowanie i praca z metodami aktywizującymi
- Metody aktywizujące: próba stworzenia klasyfikacji. Zapoznanie z podziałem metod stosowanych w aktualnych opracowaniach pedagogicznych.
- Ogólny i szczegółowy podział metod aktywizujących.
- Metody aktywizujące w mojej pracy – za i przeciw.
- Omówienie, przykłady i szkolenia pokazowe konkretnych metod i technik aktywizujących.
II DZIEŃ
II MODUŁ: Dydaktyka w praktyce
- Jak uczą się dorośli a jak dzieci? Cykl Kolba.
- Cykl Kolba a dobór metod nauczania.
- Kreatywność w pracy nauczyciela.
III MODUŁ: Proces grupowy a metody aktywizujące
- Fazy rozwoju grupy. Proces grupowy. Fazy rozwoju grupy.
- Zachowania ludzi w grupie, role grupowe.
- Proces grupowy a metody aktywizujące. Wpływ nauczyciela na proces grupowy.
IV MODUŁ: Trudne sytuacje w pracy nauczyciela korzystającego z metod aktywizujących
- Rodzaje trudnych sytuacji.
- Przyczyny powstawania trudnych sytuacji i sposoby zapobiegania im.
- Czego obawiają się nauczyciele? Czego obawiają się uczniowie?
V MODUŁ: Metody aktywizujące we współczesnej szkole
- Długofalowe planowanie lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących.
- Dyskusja moderowana: metody aktywizujące we współczesnej szkole.
- Dyskusja moderowana: metody aktywizujące – szanse i zagrożenia.
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
- Wykład przekazujący podstawową wiedzę teoretyczną.
- Prezentacja multimedialna- pozwalająca utrwalić wiedzę za pomocą przedstawionych przykładów.
- Zajęcia warsztatowe- pozwalające na zdobycie umiejętności praktycznych w oparciu o wiedzę teoretyczną (ćwiczenia interaktywne, praca w grupach, praca indywidualna , testy, kwestionariusze, energizery, techniki aktywizujące typu: burza mózgów, scenki, dyskusje, debaty, case study i inne).
Materiały:
Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów szkoleniowych oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Prowadząca:
mgr Aldona Choma absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Warszawie. Ukończyła roczną szkołę trenerów biznesu i umiejętności psychospołecznych OPTA w Warszawie, skąd wyniosła praktyczną wiedzę warsztatu trenerskiego. Od 2011 r. prowadzi szkolenia dla biznesu, placówek edukacyjnych, administracji państwowej oraz dla wszystkich tych, którzy dbają o własny rozwój osobisty. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego oraz w szkoleniach skierowanych do szkół oraz pracowników administracji państwowej. Prowadzi szkolenia interpersonalne (autoprezentacja, wystąpienia publiczne, asertywność, treningi antystresowe) oraz liczne warsztaty psychoedukacyjne i profilaktyczne dla osób dorosłych, rodziców i kadry pedagogicznej. Metodologia szkoleń Pani Aldony opiera się na zasadzie: 10% wykładów i 90% ćwiczeń Na sali szkoleniowej spędziła ponad 700 godz., przeszkoliła ponad 1000 osób, zrealizowała kilkadziesiąt warsztatów, szkoleń i treningów. Jest autorem i realizatorem wielu projektów szkoleniowych skierowanych do państwowych placówek edukacyjnych znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego. Ma na sowim koncie zrealizowane szkolenia z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz aktywizujących metod nauczania w wielu szkołach warszawskich i z okolic Warszawy.
Koszt warsztatów:
380 PLN od osoby za dwudniowe szkolenie.
Zapisy:
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt telefoniczny +48 881 933 955 lub mailowy:kontakt@terapiahypnos.pl
Powrót
Zapisz się na wizytę