Szkolenie: ,,ADHD w klasie – zrozumieć i pomóc uczniowi”

Odbiorcy i cel szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi z ADHD w warunkach szkolnych. Praca z dziećmi z ADHD wymaga od pedagogów kreatywnego podejścia do ich problemów oraz bogatych umiejętności wychowawczych. Proponowane szkolenie zapewni Państwu poszerzenie swojej wiedzy na temat pracy z dzieckiem z ADHD jak również pomoże zapobiegać powikłaniom, które mogą się pojawić (depresja, zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, agresja, lęk). Podczas szkolenia nauczą się Państwo rozróżniać objawy ADHD od niepożądanych zachowań, pozytywnie motywować swoich uczniów do zmiany zachowania oraz dostosować wymagania edukacyjne do ich możliwości. Proponowane techniki pomogą również w podnoszeniu własnych kompetencji wychowawczych.

Program szkolenia

  1. ADHD – czym jest naprawdę?

    • zaburzenia koncentracji uwagi, nadruchliwość, impulsywność

    • przyczyny i leczenie ADHD

  2. Objawy a niepożądane zachowania

    • jak je odróżniać i nie mylić ze „złośliwością” ucznia

  3. Strategie radzenia sobie w klasie

    • „okulary na ADHD” – jak patrzeć na dziecko przez pryzmat jego trudności i możliwości

    • praca tu i teraz – reagowanie w momencie trudnych zachowań

  4. Rola nauczyciela i cele pracy z dzieckiem z ADHD

    • złoty standard opieki i wsparcia

    • jak budować poczucie bezpieczeństwa i akceptacji

  5. Skuteczne metody pracy w szkole

    • zasady i struktura zajęć

    • jak prowadzić lekcję, aby utrzymać uwagę i zaangażowanie

    • strefa relaksu w klasie – po co i jak ją wprowadzić

  6. Praktyczne narzędzia w pracy z dzieckiem z ADHD

    • checklisty i wizualizacje jako pomoc w organizacji

    • pochwały – jak je konstruować, by były naprawdę skuteczne

    • skuteczne wydawanie poleceń

    • konsekwencje i nagrody

  7. Wskazówki dla nauczycieli

    • zalecenia do codziennej pracy z uczniem z ADHD

    • jak współpracować z rodzicami i specjalistami

Organizacja szkolenia

Szkolenie jednodniowe ( godz. 9:00–16:30)

Liczba uczestników: min. 10 – max. 20 osób.

Koszt szkolenia

Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie w zależności od liczby uczestników, miejsca realizacji oraz potrzeb danej placówki.
Dzięki temu możemy dostosować ofertę zarówno do możliwości finansowych instytucji, jak i specyfiki grupy uczestników.

W celu uzyskania szczegółowej wyceny prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Placówka zamawiająca pokrywa koszty dojazdu prowadzącego, a przy większej odległości także noclegu (jeśli jest konieczny).

Materiały i zaświadczenie:

Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów na maila oraz zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Osoba prowadząca:

mgr Beata Melaniuk – psycholożka, diagnostka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna oraz terapii schematów

Jestem  psycholożką, absolwentką Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna z neuropsychologią), psychoterapeutką po czteroletnim szkoleniu w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, terapeutką Schematów, Dialogu Motywującego, I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu.  Mam wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci w spektrum autyzmu, ADHD a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie, Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Kilka lat ściśle współpracowałam w zakresie diagnozy dzieci i młodzieży z dr Arturem Kołakowskim.

Prowadzę Warsztaty dla Dobrych Rodziców i mam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu Całościowych Zaburzeń Rozwojowych, ADHD oraz pracy z trudnymi zachowaniami.

W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi wykorzystuje metody pracy poznawczo – behawioralnej, psychoterapii schematów, DBT oraz Dialogu Motywującego.

Pracuje najczęściej z osobami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami lękowymi (zespół lęku napadowego, fobia – agorafobia, fobia społeczna), depresją, zaburzeniami psychosomatycznymi (np. hipochondria), zespołem stresu pourazowego (PTSD), niską samooceną, problemami życiowymi oraz zaburzeniami osobowości.

Uczestniczę w licznych szkoleniach i konferencjach, co podnosi mój warsztat pracy
z pacjentami.

Jestem pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych i schematów.

 

Zapisz się na wizytę