Odbiorcy i cel szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi z ADHD w warunkach szkolnych. Praca z dziećmi z ADHD wymaga od pedagogów kreatywnego podejścia do ich problemów oraz bogatych umiejętności wychowawczych. Proponowane szkolenie zapewni Państwu poszerzenie swojej wiedzy na temat pracy z dzieckiem z ADHD jak również pomoże zapobiegać powikłaniom, które mogą się pojawić (depresja, zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, agresja, lęk). Podczas szkolenia nauczą się Państwo rozróżniać objawy ADHD od niepożądanych zachowań, pozytywnie motywować swoich uczniów do zmiany zachowania oraz dostosować wymagania edukacyjne do ich możliwości. Proponowane techniki pomogą również w podnoszeniu własnych kompetencji wychowawczych.
Program szkolenia
ADHD – czym jest naprawdę?
zaburzenia koncentracji uwagi, nadruchliwość, impulsywność
przyczyny i leczenie ADHD
Objawy a niepożądane zachowania
jak je odróżniać i nie mylić ze „złośliwością” ucznia
Strategie radzenia sobie w klasie
„okulary na ADHD” – jak patrzeć na dziecko przez pryzmat jego trudności i możliwości
praca tu i teraz – reagowanie w momencie trudnych zachowań
Rola nauczyciela i cele pracy z dzieckiem z ADHD
złoty standard opieki i wsparcia
jak budować poczucie bezpieczeństwa i akceptacji
Skuteczne metody pracy w szkole
zasady i struktura zajęć
jak prowadzić lekcję, aby utrzymać uwagę i zaangażowanie
strefa relaksu w klasie – po co i jak ją wprowadzić
Praktyczne narzędzia w pracy z dzieckiem z ADHD
checklisty i wizualizacje jako pomoc w organizacji
pochwały – jak je konstruować, by były naprawdę skuteczne
skuteczne wydawanie poleceń
konsekwencje i nagrody
Wskazówki dla nauczycieli
zalecenia do codziennej pracy z uczniem z ADHD
jak współpracować z rodzicami i specjalistami
Organizacja szkolenia
Szkolenie jednodniowe ( godz. 9:00–16:30)
Liczba uczestników: min. 10 – max. 20 osób.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie w zależności od liczby uczestników, miejsca realizacji oraz potrzeb danej placówki.
Dzięki temu możemy dostosować ofertę zarówno do możliwości finansowych instytucji, jak i specyfiki grupy uczestników.
W celu uzyskania szczegółowej wyceny prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Placówka zamawiająca pokrywa koszty dojazdu prowadzącego, a przy większej odległości także noclegu (jeśli jest konieczny).
Materiały i zaświadczenie:
Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów na maila oraz zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Osoba prowadząca:
mgr Beata Melaniuk – psycholożka, diagnostka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna oraz terapii schematów
Jestem psycholożką, absolwentką Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna z neuropsychologią), psychoterapeutką po czteroletnim szkoleniu w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, terapeutką Schematów, Dialogu Motywującego, I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Mam wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci w spektrum autyzmu, ADHD a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie, Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Kilka lat ściśle współpracowałam w zakresie diagnozy dzieci i młodzieży z dr Arturem Kołakowskim.
Prowadzę Warsztaty dla Dobrych Rodziców i mam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu Całościowych Zaburzeń Rozwojowych, ADHD oraz pracy z trudnymi zachowaniami.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi wykorzystuje metody pracy poznawczo – behawioralnej, psychoterapii schematów, DBT oraz Dialogu Motywującego.
Pracuje najczęściej z osobami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami lękowymi (zespół lęku napadowego, fobia – agorafobia, fobia społeczna), depresją, zaburzeniami psychosomatycznymi (np. hipochondria), zespołem stresu pourazowego (PTSD), niską samooceną, problemami życiowymi oraz zaburzeniami osobowości.
Uczestniczę w licznych szkoleniach i konferencjach, co podnosi mój warsztat pracy
z pacjentami.
Jestem pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych i schematów.